A


Tuesday, December 6, 2016

BAGAIMANA?

"Abg, saya dh bagi hadiah tu."

    Hari ini adalah hari yg sangat indah buat Adam oleh kerana kirimanya buat Nur telah selamat diterimanya.

     Oleh kerana si Adam ini pemalu orangnya, beliau mnggunakan adik si Nur ini sbgai orang perantara untk mngirimkan bungkusan trsbut. Walaupun hadiah itu tidaklah seberapa nilainya, akan tetapi si Adam tetap juga ingin menghadiahkan beberapa naskah novel buat Nur.

BEBERAPA HARI SEBELUM PROSES PENGIRIMAN

     Apalah bnda yg nak aku tambah nilai sentimen kt novel nie. Xkn aku nk ltak mnyak wangi kt novel nie. Hilang laa tahap kematangan aku. Xkan aku nk selitkan surat, hilang kemacho-an aku. Ish x boleh jadi nie. IDEA!!!!IDEA!!! dimana kau idea. Haaa..!!! selitkan nota2 kecil utk setiap bab, baru laa si Nur teruja utk mnunggu bab2 yg seterusnya.

     SELESAI USAI SOLAT ISYAK. Setiap kali usai solat,Adam tidak pernah tinggal utk menDoakan kbhagian Nur. Si Adam bermonolog sendirian. Ishh!!! Betul ke apa yg aku nk buat ni,Ahh!!! batal jelah niat aku nk buat benda nie, malu aku weyh. Tapi kalau aku x buat bnda nie, bila lagi.  Lantas si Adam ini teringat kembali bait2 lirik lagu kegemaranya iaitu Westlife-If I Let You Go "...Im too shy to ask, Im too proud to lose, but sooner or later i got to choose...". Lalu si Adam menyiapkan segala nota2 serta hikayat-hikayatnya untuk deselitkan ke dalam novel. Bersambung...

*cerita ini adalah rekaan semata-mata dari benak pemikiran si pemilik blog ini

No comments: